tisdag 29 september 2015

Anledning till varför jag startar denna blogg

Bu för politik

Detta första inlägg är bara en snabb förklaring. Jag är inte politiskt intresserad överhuvudtaget. Jag anser att den typ av partipolitik som vi har i Sverige är helt fel. I ett modernt samhälle så borde vi istället har sak-politik och där vi istället har helt oberoende politik som endast strävar efter att lösa problem och samhällsfrågor på ett så humanskt sätt som möjligt.  

Som person är jag kritisk till det mesta. Jag är neutral men anser att folk (framför allt mina vänner) inte bör lyssna så mycket på media. Jag blir provocerad av att folk inte får tycka olika och att de som förtrycker är folk som säger att man skall få tycka olika.

Jag är Feminist, Sverigedemokrat, Socialdemokrat, Moderat och Vänsterpartist. Jag är för fri sjukvård och jag anser att polisen bör få mer resurser. Jag anser att vi har allt för slappa lagar i vårt land, men jag är även stolt att säga att jag ställer mig hundra procent bakom de som stiftat våra lagar.

Jag är en köttätande vegetarian. Jag äter kött, fastän vi inte borde göra det. 

Hur långt bort är Sverige och världen i från total anarki? Är det någon som vet vem som får ta del av alla bidrag? Vem är det som styr vårt land? Varför samarbetar miljöorganisationer med de största miljöbovarna? Varför är det ingen som tar den globala uppvärmningen på allvar? Hur får man människor att ta den globala uppvärmningen på allvar? Varför fortsätter folk att köpa bilar och äta kött när det är två av de orsaker som har störst påverkan på vår jord?

Jag är bara en liten röst. Men dela mig så kanske vi kan få någon att ändra åsikt eller ta del av kritisk information som är viktig för att rädda vår värld.

Fortsätt nu och läs http://kritikerna.blogspot.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar